Образователен процес

Съдържание на образователния процес

Подходи и форми на педагогическо взаимодействие

Подходите, съдържанието на формите на педагогическо взаимодействие; тематичните разпределения по образователните направления във всички възрастови групи; проследяването на индивидуалните резултати на детето от предучилищното образование; заложените идеи за ефективен механизъм на взаимодействие между участниците в предучилищното образование; са следните:
Личностен и индивидуален подход към всяко дете.
Ситуационен и интегрален подход.
Конструктивен подход.
Използване на технологии
Креативност и успеваемост
При използването на формите на педагогическо взаимодействие, детският учител се съобразява със: степента на развитие на децата в групата, възрастови особености, потребности и интереси за постигане на целта – цялостно развитие на детето.

Основни форми

Педагогическа ситуация предимно под формата на игра, организирана само през учебно време. Педагогическите ситуации осигуряват постигането на компетентности по образователните направления:
1. Български език и литература
2. Математика
3. Околен свят
4. Изобразително изкуство
5. Конструиране и технологии
6. Музика
7. Физическа култура
Конкретното разпределяне на педагогическите ситуации по образователни направления се осъществява в седмично разпределение. Седмичното разпределение  е разработено по възрастови групи от учителите на конкретната група преди началото на учебната година и е утвърдено от директора на детската градина. Продължителността на една педагогическа ситуация по преценка на учителя е от 15 до 20 минути – за първа и за втора възрастова група, и от 20 до 30 минути – за трета и за четвърта възрастова група.

Допълнителни форми

В допълнителните форми на педагогическо ваимодействие се разширяват и усъвършенстват отделни компетентности, които допринасят за личностното развитие и за разнообразяване на живота на детето. Допълнителните форми на педагогическо взаимодействие се организират от учителя на групата извън времето за провеждане на педагогическите ситуации,  както в учебното време, така и в неучебното време. Организират се по преценка на учителя в съответствие с програмната система на детската градина, цялостната организация на деня и с интересите и потребностите на децата.

Разпределение на формите на педагогическо взаимодействие

Дневен режим